vrijdag 10 februari 2012

Rinus

Woef, waf, volgens mij heb ik al eens geblaft, dat mijn grote vriend Rintje, oeps, Rinus, samen woont met o.a. Wammes en Tip, twee Duitse staanders langhaar.
Alles wat die twee honden uitvreten, aapt Rinus na. Dus ook het opjagen van wild. Ik keek dan ook niet vreemd op, toen Rinus op onze laatste wandeling, twee eenden in het vizier kreeg en er als een idioot achteraan stoof.


"Waf, waf, Kyrah, kijk eens, eenden, kom gauw". "Gaap, Rinus, kom op zeg, die krijg je never nooit te pakken, laat ze lekker met rust".
Maar Rinus wilde natuurlijk aan het thuisfront blaffen, dat hij op jacht was geweest.


Maar ja, overal ijs (glad dus) en die eenden waren ook niet van gisteren, dus die waggelden gauw naar de overkant. Ik zag Rinus denken, "hoe krijg ik die twee te grazen?"


Hij neemt een reuzensprong en glibbert vervolgens naar de overkant. "Woef, Kyrah, kom dan, ik heb ze bijna". Ik dacht mooi niet, je zoekt het maar lekker zelf uit, want volgens mij gaan ze opstijgen.


"Woef, waf, en ja hoor, de twee eenden namen een aanloop en weg waren ze, het luchtruim in". "En Rinus, grahahaha, Rinus had het nakijken, maar wel een mooi verhaal voor het thuisfront".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten