zondag 21 oktober 2012

Bintje

Woef, woef, Kyrah, oehoe, tu es la? Iek wil graag met je buiten spelen.
Bij ons op de ferm is het vreselijk saai. Je suis trés triste.

Waf, dat is gezellig, Bintje komt op bezoek. Bintje is genoemd naar een aardappelmerk. Ze woont bij Claude op de boerderij, je weet weet wel van de mademoiselles. Daar hebben ze maar weinig fantasie. Wie noemt een hond nu naar een aardappel. Maar Bintje is heeel zielig, haar mama is een tijdje terug spoorloos verdwenen. Dus nu verveelt ze zich soms en dan komt ze bij mij op visite.


 Bonjour Kyrah, ca va? Woef, hallo Bintje, ja alles is goed met mij. Woef, vind je .et niet vervelend dat iek bij jou kom spelen? (Bintje heeft net als Anito moeite met sommige woorden). Woef, welnee meid, gezellig dat je er bent. Wij hebben een nieuwe inwoner.
Woef, c'est vrai, een nieuwe, .oe zal iek .et zeggen, een nieuwe amie?


Woef,  nou niet echt een nieuwe vriend hoor, wij hebben een gedoogbeleid. Als ik hem niet lastig valt, laat hij mij ook met rust. Loop maar met me mee. Hij woont in het raam. Non, Kyrah wat ies dat allemaal, in de fenetre, en wat ies gedoogbeleid? Nu ben iek toch wel .eel erg curieuse.

 
Woef, Bintje, mag ik je voorstellen aan monsieur Socks. Hij mag bij ons wonen, maar hij moet voor zijn eigen diner zorgen, zegt het baasje. Hij houdt van wild, muizen en zo en die eten wij niet.
Ik was helemaal niet blij met hem hoor Bintje. Wij hebben al de dames Bep en Toos en natuurlijk monsieur Anito en nu is daar Socks ook nog bijge-komen.
Gelukkig vraagt hij woef, waf niet veel aandacht. Eigenlijk is het maar een stille gozer. Maar het is wel een hartenbreker. Waf Kyrah, een .artenbreker? wat ies dat? Grahaha, hij doet het met de twee dames die bij voisin George wonen, Wistiti en Cloë.  Ah, woef, iek snap .et, .et ies gewoon een char-meur.
Woef, waf, inderdaad. Kom gaan we een potje judoën, want als je te dicht bij monsieur Socks komt, krijg ik de volle wind in mijn snuit, ofwel hij gaat blazen!


Woef, kijk Bintje, dit soort spelletjes kan ik alleen maar met jou spelen, al het vee wat hier rondloopt, is te teer gebouwd, grahahaha.




Geen opmerkingen:

Een reactie posten