donderdag 8 december 2011

Buurmans kippen

Woef, wat hoor ik toch elke keer? Tok, tok, tok, tok, hoehoe Kyrah . Ik ben hier. Ik kijken, nog eens kijken.
"Och ja natuurlijk, het is Juultje een van de kippen van buurman Bennie".
"Woef fans, ja, buurman Bennie heeft ook een aantal kippen".




"Die zien er heel anders uit als Bep en Toos in la douce France".
"Neem bv. Juultje, ze is behoorlijk uit de kluiten gewassen, heeft een heel mooi lichtbruin vederdek.
"Maar weet je fans, Juultje is wel een beetje een zeurkip hoor". Misschien komt dat, omdat ze al een bejaarde kip is". "Ze heeft het altijd over haar kwaaltjes, zoals haar kalktenen".

"He Juul, kom eens wat dichter-
bij, dan kunnen mijn fans je ook bewonderen." "Tok, tok, Kyrah, dat durf ik niet hoor." "Tok, je weet toch wel dat ik heel erg schuw ben".
"Woef, kom op zeg, stel je niet aan". "Van al die dames, heb jij altijd de hoogste tok".
  
"En als buurman Bennie jullie trakteert op cake, ben jij altijd haantje (oeps Kipje) de voorste".

"Tok, tok, omdat je zo aandringt". "Waf, hoe gaat het met je kalktenen?" (ik moet natuurlijk wel een beetje belangstelling tonen). "Tok,toktok, tok, oh Kyrah, tok me er niet van". "Ik had vannacht ook weer zo'n last". "Ik heb geen oog dicht gedaan, het jeukte verschrik-kelijk".

"Woef, misschien moet je wat vaker een ommetje maken". "Tok, tok, Kyrah, denk je dat dat helpt?"
"Woef, vast wel, anders wordt je misschien wel een soepkip". "Tok, tok, een soepkip?, wat is dat?". "Oh Juul dat wil je niet weten". "Waf, woef, bij nader inzien, denk ik dat je daar toch te oud voor bent". "Buurman Bennie en buurvrouw Ria, houden vast niet van zo'n taaie oude doos, grhahahahah".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten