maandag 19 december 2011

IJskoude honden

Yoehoeeeeee, yoehoeeeeeee, hoorde ik in de verte. De koude rillingen liepen over mijn ranke lijf. Het leek wel wolvengehuil. Nu ben ik gelukkig niet bang aangelegd, dus moest ik wel even op onderzoek uit.


Kom ik toch midden in een meute hele speciale honden terecht. Allemaal gekleed in een heel hip oranje gekleurd tuigje. Woef, je snapt wel fans, daar moest ik even nader kennis mee maken.
"Woef, waf, ha doggie's ik ben Kyrah, jullie soort heb ik nog nooit gezien". "Waf, waf, dat moeten we dan even heel gauw rechtzetten". "Ik ben Aika, daar links is mijn vriend Piri, en die 2 meiden daar zijn Amber en Ruska". "Wij zijn Siberian Husky's".
"Woef, waf, komen jullie helemaal uit Siberië?, daar is het toch hartstikke koud". "Waf, nee hoor, onze voorouders komen daar vandaan, maar wij wonen in Borne" .
"Woef, waf, maar wat doen jullie dan hier in de Plaay?". "En waarom hebben jullie van die tuigjes aan?"
"Nou, woef, weet je Kyrah, normaal trekken wij een slee in de sneeuw". "Waf, Aika, maar hier ligt helemaal geen sneeuw, ik kan gelukkig nog steeds met mijn dunne jas aan naar buiten".
"Woef, Kyrah, laat me nu even uitblaffen, bij gebrek aan sneeuw trekken wij een kar met wielen". "Woef, kijk maar die mooie oranje bolide is van ons".
"Waf, trekken jullie echt die kar?, maar hoe weet je waar naar toe moet dan?". "Woef, blaft Piri, wat een domme hond ben jij Kyrah, onze baas natuurlijk, die stuurt de kar".

Ik ben met stomheid geslagen, volgens mij riekt dit naar hondenarbeid. Maar als ik die meute zo bekijk, heeft het lichamelijke werk geen nadelige invloed, want ze staan blijkbaar te popelen om weg te rennen.


"Woef, waf, Kyrah, leuk kennis met je gemaakt te hebben, maar onze baas geeft het teken dat we ons moeten klaarmaken voor vertrekken;" blaft Ruska.
" Woef, waf, ik weet wanneer ik teveel ben hoor, ik laat jullie lekker je werk doen". "Mijn rondje zit erop, ik ga lekker bij de kachel liggen". "Misschien komen we elkaar nog wel een keer weer tegen, kunnen we lekker bijblaffen". "Ik ben wel heel nieuwsgierig naar jullie avonturen".
"Woef;" Kyrah;" blaft Ruska; "als je meer wilt weten, kijk dan maar op onze site www.miortok.nl".
"Oké, ga ik zeker doen doggie's, veel plezier  nog".
Als baasje en ik verder lopen, horen we het gehuil, yoehoeeeeeeee langzaam wegsterven in de verte. Die doggie's zijn wel heel snel hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten