donderdag 19 juli 2012

Sloerig!

Waf, waf, die rode weken, het is wat. Ik voel me zo sloom en heb geen eetlust (behalve worst, dat gaat erin als worst). En niemand in de buurt die ik om raad kan vragen. Baasje zegt dat het vanzelf weer over gaat en dan strijkt ze mij een keer over de kop.

Misschien weet Anito wel raad. "Iek .eb nog nooit ke.oord van de rode weken". "Wat is dat?"
"Zucht, ik vergat even dat rode weken vrouwen-zaken zijn". "Daar heeft een ezel geen verstand van".

"Iaa, iaa, misschien jij moet kaan naar de mademoiselles in de wei".
"Kijk Anito is zo dom nog niet, misschien woef, waf weet Fleur wel raad".

"Loei, loei, rode weken Kyrah, nee die kennen wij niet". "Wij noemen dat tochtig". "Woef, tochtig?, ben je dan ook sloerig?" "Loei, dat valt wel mee hoor, wij maken gewoon een extra huppel-tje in de wei".

"Woef, huppeltje in de wei, nou dat schiet ook niet echt op Fleur". "Daar kan ik niets mee hoor!"

"Woef, Bep en Toos zijn ook meisjes, die hebben ook vast te maken met vrouwen (kippen) zaken".
"Bonjour Kyrah, ben je niet lekker meid?" "Waf, waf Bep, eindelijk iemand die mee-leeft".


"Tok, tok wij weten wel wat dat is, sloerig in de rakker of niet Toos?" "Tok, tok, ja zeker wel, ik heb er elke middag last". "Woef, oh ja Toos, waar mee dan?" "Tookkk, toook, elke keer als ik een ei leg, tok, dan heb ik krampen niet mooi meer". "Daarom sla ik soms een dagje over, neem ik snipper-ei-dag". Woef, waf en wat ga je dan doen?" "Tok, tookkk, een dutje meid, dat wil nog wel eens helpen".

"Grrrrr, een dutje, dat had ik ook zelf wel kunnen bedenken". "Gaap, zzzzzzzzzz, lekker mijn hele lijf uitstrekken, morgen komt er weer een dag zzzzzzzzz".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten