maandag 23 mei 2011

Toppertjes

 Zondag, lekker uitslapen, dacht ik dus. Nee hoor, het baasje was al vroeg op en, oh nee hè, ik krijg een borstelbeurt. En als ik ergens een hekel aan heb, dan is het dat gefrunnik met mijn haar.
Toen ik echter en passant langs de spiegel liep, vond ik het er helemaal niet gek uit zien. Vervolgens werd ik heel voorzichtig in de auto gezet (anders raakte mijn haar in de war) en toen reden we naar Holten.
En daar fans, moest ik meedoen met een heuse hondenshow.


Gelukkig was oom René zo lief om samen met mij de ring in te gaan. Baasje was nl. veel te zenuwachtig.
En zeg nou zelf, blauw met zwart kleurt errrrrrrg mooi.


Ik had al gehoord dat mijn zusje Otte die in de jeugdklasse meedeed, eerste was geworden.

Woef, waf, hartstikke goed hoor, maar ik dacht, ik zie het wel "kiek'n wat wordt".
Dus ik heb me de poten uit het lijf gerend.

Vervolgens werd ik ook nog betast en geknepen door een aardige Duitse mevrouw. Jammer genoeg had ze geen tijd om nog even met mij in meine Muttersprache zu plaudern.



Want ze moest nog in meer hondjes knijpen. Bajka was er nl. en ook mijn zusje Dewi.

En weet je wat, werd ik toch eerste. Ik was helemaal be-
duusd, had al dat geborstel blijkbaar toch geholpen. En mijn zusje Dewi tweede en mijn wandelvrien-dinnetje Bajka derde.


Woef, waf, nu naar huis baas, ik heb het wel gezien hier. Maar niks hoor, moest ik nog een keer met oom René een rondje lopen.


Dit keer moest ik strijden met een hele knappe gozer.  En helaas, de voeten van Joep waren net iets mooier als die van mij.
Dus kreeg ik een eervolle tweede plaats.


Daar hoorde blijkbaar ook een prijs bij. Baasje kreeg de beker en ik een grote zak met lekkere brokjes.


Dan moet ik ook nog even blaffen, dat de allerallerallerbeste hond, de hond van York en Wendy was, nl. Briljant-Bryce of Dracc's Clan.

Zou ik toch haast het kleinste toppertje vergeten, een derde plaats, behaalde Djill-Dunja of Dracc's Clan. (een van die opdondertjes waar het baasje elke keer moest oppassen)


Dus een hele goede dag, voor mijn peetooms René en Albert van Of Dracc's Clan en natuurlijk voor Ortrud en Dieter von Altdeutschen Eck, waar ik en mijn zusjes vandaan komen.

Oom René, hartstikke bedankt dat je er voor hebt gezorgd dat ik mijn best heb gedaan. Volgende keer weer? En dan misschien in het rood? kleurt ook leuk bij zwart. Grahahaha.

Dan schakelen we nu nog even over naar Studio Sport!

1 opmerking:

  1. Van harte gefeliciteerd met de 2e plaats. Fantastisch. Ik wist het wel, je bent ook een prachtige dame. En Giny vast super trots op jouw en dat mag ook.

    BeantwoordenVerwijderen