donderdag 13 oktober 2011

L'Ambic


Woef, waf, jaarlijks staat bij ons in het dorp rond deze tijd een mobiele drankstookplaats. Dus onze gasten wilden wel eens weten wat dat was. Dus het hele koor toog in optocht naar het dorp. En een gezellige boel dat het was. En lekker ruiken, woef, bij al die baasjes zag ik het water in de mond lopen en de kwijl aan de lippen hangen. Ik had dat al eens eerder meegemaakt, dus ik vreesde voor de gevolgen.
Want er moest natuurlijk geproefd worden.

"Woef Kyrah, wat is dat toch voor een spul?", blafte Havar. "Waf, waf, ja wat ruik ik toch?", blafte ook Shadow. "Grrrrrr. jongens, maak je borst maar nat." "Onze baasjes hebben zojuist de lippen gezet aan een glaasje alcohol, waar 55% in zit". "Woef, het is niet waar, maar wie loopt er straks met ons terug dan", blafte Havar. "Waf, waf, ja Kyrah", blafte Shadow,;" wie gaat dat doen, want onze baasjes zijn straks natuurlijk stomdronken".
"Woef, waf, geen nood jongens, ik weet de weg". "We nemen ze gewoon op sleeptouw, dat komt wel goed".
Nou fans, het was maar goed dat de plaatselijke bevolking aan de casse-crout (middageten) zat, want ik schaamde me dood. Dat ging van holadijee, yoehoe, de berg op.
De jongens en ik, hadden onze poten vol om het spul naar huis te brengen. Het had èèn voordeel, toen ze eenmaal op bed lagen, hadden wij het huis voor onszelf grahahahaha.

Als jullie nieuwsgierig zijn wat nu precies een L'Ambic is? Baasje had nog net voor de alcoholtest een filmpje gemaakt, dus klik onderstaande link maar aan.

L'Ambic

Geen opmerkingen:

Een reactie posten