donderdag 19 januari 2012

Cirkels



Elke week zoeken het baasje en buurvrouw Ria weer een mooie wandelroute uit, jullie weten het inmiddels wel. Waf, woef, de bekende knopen.
Dit keer zouden we starten in Vasse. Staat daar toch een heel raar beeld. Woef, baasje vond het wel bij mij passen, dus op de foto met het gedrocht.
Dat groene touw, niet mijn ding hoor, maar woef, waf, baasje had mijn riem vergeten. Vinden jullie dat niet vreselijk stom fans. Maar gelukkig voor ons, voerde onze tocht door de binnenlanden. Dus stiekem heb ik heel veel los gelopen.



We liepen in het dal van de Mosbeek. Woef, gave beek hoor, lievelijk slingerend door het dal. Maar ook lekker water. Dus geregeld moest ik even mijn vieze smaak wegspoelen.









Woef, waf, blijkbaar liepen we langs de Duitse grens, want opeens werd onze weg versperd door een grenspaal.
Gelukkig was er geen douane in de buurt, want niemand van ons had zijn pas bij zich.


Dit keer had onze tocht ook iets educatiefs, we kwamen nl. langs de cirkels van boer Jannink. Woef, waf, nee niet van boer Jannink in de Plaay, nee boer Jannink bij Mander. Dat was een hele slimme boer. (grahaaha, zijn altijd slim hé!) Die had bedacht om een rond maisveld te maken, hoefde hij alleen maar rondjes met z'n trekker te rijden.

Woef, ik vond het wel grappig hoor, zo'n grote vlakte, we liepen dus een heel groot rondje. En je kon heel ver kijken. Maar verder kon het educatieve mij gestolen worden.
Maar fans, zeker een tocht die ik kan aanbevelen, ik kon nl. heerlijk rennen. waf, waf.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten