zondag 1 januari 2012

Reizigers

Woef, waf, wat een lawaai hier op deze vijver. Het lijkt wel een vergadering van watervogels.
Ik dacht hier even rustig te kunnen mediteren, maar helaas. Maar, waf, wat zie ik daar toch in de verte?
Het lijkt wel, inderdaad, het is .........


.... Mijnheer Aalschover. Volgens mij doet hij ook een poging om te me-
diteren.
"Woef, waf, hoeeeee, mijn-
heer Aalscholver, hoe is het met u?"
"Hallo Kyrah, het kon beter,  ik ben een beetje droevig, snik, snik".



"Waf, droevig, waarom toch?, het is een prachtige dag". "Of komt het omdat u niet aan uw dagelijkse meditatie toekomt met al dat gesnater?"
"Snik, nee dat is het niet, mijn vrienden en vriendinnen maken zich gereed voor hun vertrek naar het zuiden". "En dan blijf ik weer alleen achter, met misschien wat bejaarde ganzen, die de reis niet meer aankunnen".
"Woef, waf, dat is inderdaad wel droevig". "Misschien kan ik wat vaker langs komen om een blafje met u te maken". "Maar uw vrienden en vriendinnen maken wel erg veel lawaai, dan is het straks toch lekker rustig?"
"Oh Kyrah, maar ze kunnen het nog niet eens worden over de vliegroute die ze gaan nemen en wie als eerste de koppositie inneemt". "Vandaar al dat gesnater". "Maar volgens mij zijn ze eruit en klaar voor vertrek". "Ja kijk, Jodocus Kwak gaat voorop". "Een hele goede keuze, want die heeft heel veel ervaring opgedaan tijdens zijn vorige reizen".


En inderdaad, daar gaan ze. Ik zie mijnheer Aalscholver voorzichtig een traan wegpinken. "Woef mijnheer Kraanvogel, u zult zien, de tijd vliegt voorbij en voordat u het weet zijn uw vrienden en vriendinnen weer terug van hun vakantie".
"Snik, ja Kyrah, je hebt gelijk en heel eerlijk gesnaterd, is het ook wel fijn om weer rustig te kunnen mediteren".
"Woef, ik bedoel maar, alles heb z'n voor en z'n tegen!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten