dinsdag 23 november 2010

In de grote stad

Van de belgische frieten naar de fietsen in onze hoofdstad is maar een peulenschil. Het baasje was blijkbaar van mening dat ik wat cultuur moest snuiven.
Ik kan nu een hele lezing geven over allerlei soorten fietsen...........

herenfietsen, damesfietsen, kinderfietsen, bakfietsen

Héee, wat is dat, dat heb ik nog nooit gezien.
Dat is wel een hele hippe zebrafiets. Maar het ziet er wel heel gaaf uit. Dan denk ik met weemoed terug aan mijn eigen Ferrari rode hondekar.




Inmiddels zijn we aangekomen in het Vondelpark. En overal zie ik baasjes met honden spelen.
Opeens valt mijn oog op een soortgenoot.
Het zal toch niet waar zijn. Hier in het park een ODH?

Ja hoor, fans dit is mijnheer Ramses, 2 maanden ouder dan ik ben. En net als ik ook Tsjechisch bloed in zijn aderen. Afkomst verloochent zich niet. Hij ziet er ook prachtig uit.

Even wordt mijn aandacht afgeleid door zo'n nuffige Franse poedel die met opgeheven staart langs me heenloopt.
Wat een verbeel-ding zeg.
"Waf, woef,: blaft Ramses: "niets op uitdoen Kyrah".

"Kom dan gaan we lekker spelen". "Zo'n stadse meid is veel te bang dat ze vies wordt".
"Mijn voorkeur gaat uit naar een lekkere meid van het platteland, die wel een robbertje wil vechten", blaft Ramses.




Nou, dat is nog eens een reu naar mijn hart, eentje die het hart op de tong draagt. Echt Amsterdams.
Misschien zie ik hem maandag wel weer, want dan moeten we weer die kant op. Grahahahhah.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten