zaterdag 13 november 2010

Vriendjes

Gelukkig, de school zit er weer op. Ik heb vanmorgen heel goed mijn best gedaan, dus werd er ook niet meer gesproken over mijn slechte rapport van de vorige week en mag ik gewoon blijven in deze klas.
Maar ik hoorde mijnheer Hans wel tegen het baasje zeggen, dat we goed moeten blijven oefenen.
Daar had ik geen boodschap meer aan, want na al dat luust'rn was het tijd om even lekker uit te razen met Rintje.
Toen we thuis kwamen hoorde ik op het raam van buurvrouw Ria en buurman Bennie kloppen. Ik kijken en nog eens kijken.


"Baasje kom gauw, Tess en Max zijn op bezoek".
"Kom maar buiten, kunnen we lekker met elkaar spelen".
Jammer genoeg is Tess een beetje bang voor mij, omdat ik zo groot geworden ben.

Gelukkig was mama Martine in de buurt, toen wilden Max en Tess wel even met mij blaffen.
Ik blafte dat ik het heel fijn vond dat ik ze weer zag.
En dat ze net als ik heel groot geworden waren.


Ze wilden van alles van mij weten, hoe het gegaan was in dat verre land, of het eten daar wel lekker was en of ik daar ook een lekker bed had. Jaaaah, ze waren heel erg nieuwsgierig.
Ik vond hun T-shirts of hoe dat ook heten mag zo mooi.
Max had een hele mooie raceauto op zijn buik en Tess is fan van Hello Kitty.
"Waar hebben jullie die toch gekocht?" vroeg ik.
"Die heeft onze mama gekocht bij een hele grote winkel", zei Max.
"Nou die wil ik ook wel, ik heb alleen maar een jagersgiletje".
 "Die vind ik heel gaaf", zei Max, "misschien kunnen we wel ruilen, krijg ik jouw giletje, mag jij mijn raceauto's".


"Woef, waf, dat lijkt mij hartstikke gaaf, ik zal het mijn baasje vragen, moet jij het aan jouw mama vragen".






Geen opmerkingen:

Een reactie posten