zondag 17 april 2011

Grenouilles, ofwel kikkers!

Het was me het weekendje wel, althans voor het baasje. Voor mij was het très calme, behalve dan, dat het stukken beter gaat met mijn gekneusde teen. Er wordt dus weer wat meer gewandeld.
Maar even over het baasje dan.
Is ze toch gisterenavond naar het theater geweest. Nou ja, theater, het was de plaatselijke toneelvereniging.


En het stuk ging over een verjaardagsdiner, met allerlei toeters en bellen. Nou baasje heeft niet alle toeters en bellen begrepen, maar wel dat men ook grenouilles ofwel kikkers ging eten. In ieder geval, vertelde ze mij, dat het allemaal très grappig was.
Dat was dus de zaterdagavond.

Vandaag, zondag dus, had ze een diner met voisin George, voisine Madeleine en nog andere familieleden. En zo'n diner is altijd een hele lange zit, met een aperitief, voorgerecht, hoofdgerecht, kaas, desssert, en koffie of thee na.


Maar nu komt het, je raadt nooit wat ze als hoofdgerecht voorgeschoteld kregen!


Cuisses de grenouilles, ofwel kikkerbilletjes. Hebben ze toch heel Kyrah's lac leeggevist, waaronder Kermit de kikker met zijn mooie kwaak. Niks geen avondconcert meer in D-kleine terts.
Grrrrrrrr. toen het baasje mij vertelde dat ze die kikkerbilletjes heerlijk heeft opgepeuzeld, sprongen mij de tranen in de ogen. Dierenmishandeling noem ik dat, waf, woef. Dus voorlopig zijn we niet on speaking terms. Woef!!!!!, grrrrrrrr.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten