vrijdag 29 april 2011

Saint Gris

Zoals beloofd, zouden we nog even terugkomen op Umbai, de franse Beaucheron. Baasje had een foto willen maken, maar helaas is Umbai een beetje erg verlegen.

Elke keer als baasje het fototoestel pakte, trok ze zich terug in haar appartement. Dus helaas, liet ze zich niet zoals ik in vol ornaat portretteren. Maar verschil moet er zijn.
Vanmorgen heeft baasje haar alleen maar de brokjes gevoerd. Eigen schuld, dikke bult, want ze ging er nl. de laatste dagen elke keer tussen-
uit als het baasje haar uitliet.
Gelukkig ging ze dan woef, waf, linea recta naar de geitenboerderij, maar dan nog, Baasje was in alle staten.


Maar vanmorgen mocht ik dus mee naar Saint Gris, (daar woont Umbai).
Daar trof ik een oude bekende nl.:


Marigold, het paard dat zo graag met onze Sinterklaas op stap wilde. Daar moet ik dus wel even een praatje mee maken.


"Hi,hiiii,hi, bonjour Kyrah, ca va?" "Woef, waf, Marigold, wat leuk om je weer zien, je ziet er werkelijk stralend uit, ben je nog op audiëntie geweest bij Sinterklaas?" "Mon dieu Kyrah, dat je dat nog weet".
"Oui, Ik heb op jouw brief een uitnodiging gekregen om langs te komen in Spanje om mee te doen met alle andere look a likes". Woef, waf, look a likes, wat is dat?" 
"Hiiiiiiieeee, dat zijn alle schimmels die op Amerigo lijken". Woef, oké, en toen?"
"Kyrah, cherie, ik heb de dag van mijn leven gehad". "We werden allemaal glimmend opgepoetst, we kregen een hoefmanicure en toen nog een uitgebreide borstelbeurt." "Hieeeeee, het was net een beautyfarm." "Woef, waf, ja en toen, wat gebeurde er toen?".
"Hihihieeeeee, toen moesten we allemaal om de beurt met Sinterklaas op onze rug een rondje lopen."
"Woef, Marigold, kom op, laat me niet langer in spanning, mag je nu de volgende keer meelopen in de Sinterklaasoptocht."
"Oh Kyrah, cherie, ik schaam me dood, toen ik aan de beurt was, liet ik een grote kaka........, je weet wel op Sinterklaas zijn rode schoenen vallen."
"Hi, hi, hi, huuuuuu, ik moet er nog van huilen, ik ben nog heel erg triest, ik werd nl.  huuhuuhuuuhinik gediskwalificeerd".
"Woef, waf, Marigold, dat is inderdaad wel très triste, maar troost je, je heb nu wel hele mooie gemanicuurde hoeven en dat heeft niemand hier in Saint Gris, oh zo."





Geen opmerkingen:

Een reactie posten