zaterdag 23 april 2011

Portaille!

In de garage wordt al dagen heel hard gewerkt door het baasje, zagen, timmeren, boren, schroeven, het houdt maar niet op. Af en toe hoor ik gemopper, blijkbaar gaat het dan niet goed. Of ze komt met een meetlint om de maat tussen de twee garages op te nemen.

Nu wordt het helemaal span-
nend. Vosin George komt met hamer en steen-
beitel om gaten in de muur te slaan.
"Waf, woef"; blaf ik naar het baas-
je"; wat gaat er toch gebeuren? 
"Ik ben die draad helemaal zat, Kyrah".


 ik vind dat er een mooie portaille moet komen". "Portaille?", blaf ik vragend; "wat is dat nu weer?"
"Dat zie je wel als het klaar is", zegt het baasje.


Daar komt voisin George weer aan.  George vindt mij heel lief, hij vindt het ook helegaar niet erg als ik hem aflebber. Hij smaakt naar knoflook en dat vind ik heel lekker. En dan zegt hij altijd: "Ah Kyrah, tu me lave?" Of ik hem schoonlik, grahaha.

Voisin George houdt ook van uitdagingen. Hij moest blijkbaar iets op maat lassen voor de portaille, dus kwam hij steeds weer passen meten en overleggen met het baasje.
Maar ik snap nog steeds niet wat een portaille is.
Om 17.00 uur echter, was het klaar en woef, waf, woef, fans wat ben ik blij. Nu weet ik dus ook wat een portaille is.
Een POORT!!!!!!


Weg cloture (schrikdraad). Baasje en voisin George hebben een echte poort gemaakt, met genoeg ruimte, zodat ik ook nog op straat kan kijken.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten