dinsdag 9 augustus 2011

Bep en Toos


"Tok,tokk,toook, Toos slaap je al?" Tok,tok, wat denk je Bep, nu niet meer" . "Toook, ik kan niet slapen, ik maak me zorgen". "Zucht, oké Bep, ik ben nu toch wakker, wat is er aan de hand?".
"Zoals je weet Toos, tok,tok, gaat het nog steeds niet goed met het leggen van een ei, dus ik ben bang dat ik weer terug moet naar het grote kippenhok". "Je heb gehoord wat Kyrah blafte, we zijn leasekippen!"
"Oh Bep, ik denk dat het allemaal nog wel meevalt hoor, tok,tok, het baasje van Kyrah is heel aardig, die wisselt je zo maar niet in voor een andere. Volgens mij denkt ze niet commerciëel, tok, tok, tooook".
"Morgenvroeg, laat ik je gewoon flink bewegen, zodat het lijf wat losser wordt. Dus nu oogjes dicht en snaveltjes toe, tok, tok, ik wil slapen"'


"Tok, tok, ben je er klaar voor Bep, dan gaan we beginnen". "Rechter kippenbil hoog, één twée, linker kippenbil omhoog, rechter-
vleugeltje flink wapperen, goed zo Bep, tok, tok, nu het linker-
vleugeltje".


"Geweldig, klaar voor het strekken van de nek, tok, toook?"


"Tok, tok, ja Toos". "Oké, dat doen we met het omhoog hangen van de sla". "En strek, en rek, en links en rechts, en pik in de sla, slik door en pik in de sla, toook, tok, het gaat geweldig Bep".



"He, he, heeee, tok, ik ben helemaal buiten adem Toos".
"Heel goed, je zult zien, tok, tok, morgen leg jij een ei!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten