dinsdag 20 juli 2010

Bommen en granaten



Ik ben een beetje zielig. Vandaag heb ik gespeeld met hele leuke beestjes, WESPEN. Happen, happen en nog eens happen, ja en toen ging het mis. Die beestjes hebben een naald op zak en daar hebben ze mij mee in de wang gestoken. Mij!!!, Kyrah, hoe durven ze!!!
Baasje in alle staten, want die wespen hadden hun hol gemaakt in onze tuin. Dus het gevaar loerde van alle kanten.
Misschien weet voisin George raad.
George krabde even op zijn hoofd en zei:" vous besoin une bombe!
"Une bombe?", zei het baasje.
Ik stond er bij te luisteren met mijn oren gespitst, sjonge, sjonge, dat wordt oorlog. Wespen maak je borst maar nat.


George stuurde het baasje voor de bom naar de Bricomarche.
Daar snap ik dus helemaal niets van. Verkoopt de Bricomarche oorlogstuig?, ik dacht dat ze daar alleen maar schroeven, spijkers en aanverwante artikelen verkochten. Maar George is een hele slimme Fransoos, dus het zal wel goed komen.



Na een uur komt het baasje weer terug met een tas waar de bom in moet zitten.
Ik kijk, kijk nog eens. Is dat de BOM???????.
Gewoon een spuitbus met een hele lange tuit.
Mijn waardering voor George zakt tot het dieptepunt.
Dat kan niet goedgaan. Volgens mij zit in zo'n bus haarlak of een geurtje voor de wc!!
Baasje probeert mij gerust te stellen. Kyrah het komt helemaal goed, we moeten alleen wachten tot het donker wordt.



Ondertussen vliegen die krengen (vergeef me dat woord, maar ik heb een hele zere wang) af en aan en maken mij dan ook nog bespottelijk.
ZZZzzzzzzz, na,na,na,na,na, Kyrah is lekker gestoken,



zzzzzzzz, ze durft niet meer buiten te spelen, zzzzzzzzzz.
Grrrrrrrr, wacht maar tot het donker wordt.


Eindelijk, het is donker, alle wespen zitten in het hol en dan komt het baasje met de spuitbus.
En dan blijkt het toch een BOM te zijn.
De tuit wordt in de grond gestoken en de hele inhoud wordt leeggespoten in het hol van de wespen en dan is er geen gezoem meer te horen.


George is toch een slimme Fransoos. Wie het laatst lacht, lacht het best.
Grrrrrraahhhhhaaaaa.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten