vrijdag 23 juli 2010

Mademoiselles

Als ik met het baasje ga wandelen, lopen we ook vaak even langs de mademoiselles. Dat vind ik altijd trés gezellig. Want die roddelen er wat af. Ze weten ook altijd wat er in de buurt gebeurt.


"Bonjour Kyrah", dat is Fleur. "vous êtes grandir"
Ze zegt dat ik gegroeid ben.
"Ha die Fleur, hoe gaat het vanochtend?" "Was je nog bang voor het onweer vannacht?"



"Non, helemaal niet, het was wel lekker, vooral dat regenbuitje, want nu zijn we allemaal weer proper". "Ik had echt last van mijn derrière, met al die droogte blijft de kakka op bepaalde plaatsen hangen!'

Ja die mademoiselles, die praten frank en vrij over hun lichaamsdelen. Zijn helegaar niet preuts.
"Fleur hoe gaat het met je uiers?" (ze had nl. opgezette uiers!)
"Mon dieu, ca va mieux (iets beter)  Ik heb Claude gezegd dat hij niet meer zo hard mag knijpen met het melken. En nu gaat het goed."

De melk van de mademoiselles is heel bijzonder. Daar wordt nl. de heerlijkste yoghurt van gemaakt.
Ook nog met verschillende smaakjes, framboise, peche, cherise, abricot en nog veel meer.
Die smaakjes zitten niet in de melk hoor, die gooit Claude er later bij. Graahaaahaa.


"Kyrah, mon amie, heb je ook zo'n last van die mouches (vliegen)?, ik word er soms gek van, heeft je baasje geen oplossing?"
"ik heb gehoord dat ze une bombe heeft gebruikt voor de wespen".




Grrraa, het nieuws gaat hier snel.

"Het ging niet helemaal goed, n'est pas?"
"Ze heeft de hele bombe in het gat leeggespoten, loei, loei, loei".


En op de achtergrond beginnen vervolgens ook de andere mademoiselles te lachen.
Yvette, Claudette, Mimette, Lizette en Paulette lachen allemaal mijn baasje uit.



"ja, dat heb je met Ollanders, ze zijn een beetje al te ijverig", zegt Fleur.
"Ze hoefde alleen maar een keer sppspppt te doen en dan was het klaar, loei, loei".

"Oké, maar het wespennest is wel weg en mijn baasje knijpt gelukkig niet 2 keer op een dag in mijn tepels", en vervolgens laat ik de mademoiselles met rust. Mijn baasje een beetje bespottelijk maken. Grrrrrr.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten