zondag 4 juli 2010

Goede fee

Regelmatig jodelt onze lieve voisine Madeleine over de stroomdraad, joehoe Jiny (ze kan de G niet uitspreken) en dan wil ze even een praatje maken. Meestal heeft ze een schort aan, eentje van de velen die ze in haar collectie heeft, met allemaal zakken.
En die zakken, die zijn wonderbaarlijk, want daar heeft ze altijd van alles in verstopt. Yogurt, overjarige koekjes, chocolade, geitenkaas, kersen,  het houdt maar niet op. Soms heeft ze ook een bord met restjes eten bij zich voor het baasje. Heel lief, maar baasje is heel blij met de poubelle (prullenbak, sssssst niet verder vertellen hoor).

Maar vanochtend had ze een grapje uitgehaald. Ze heeft humor hoor, die voisine van ons.
Ik dacht wat hangt daar toch op het terras? Dus ik heel hard naar het baasje geblaft, kom gauw hier.
Baasje moest verschrikkelijk lachen. Madeleine is nl. nog steeds een beetje bang voor mij, omdat ik zo'n "emposante" verschijning ben. Dus omdat ze het baasje niet zag, heeft ze haar goede gaven, een krop sla" in een plastikken zak aan een hengel geknoopt.
En de hengel had ze dus over de muur gehangen.



En weet je wat er ook in die plastikken zak zat:" een hondekoekje voor mij".

Merci beaucoup voisine Madeleine!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten