maandag 4 oktober 2010

Stekels

Ik ben gek op fruit. Druiven, perziken, pruimen, kersen, je kunt het zo gek niet noemen of ik eet het.
Maar vandaag kwam ik tijdens onze wandeling iets tegen, wat er wel heel raar uitzag nl.


tamme kastanjes. Voisine Madeleine had het baasje al verteld dat ze bijna rijp waren voor het maken van confiture. "Kastanjejam", zei het baasje; "daar heb ik nog nooit van gehoord".


Nu blijkt de tamme kastanje hier in de Ardeche echter voor van alles en nog wat gebruikt te worden.


Tijd dus om zo'n vrucht eens van dichtbij te inspecteren.
Toevallig viel er net zo'n ding van de boom.
"Au, grrrrdorie, dat prikt". "Dat zijn ja allemaal stekels".



"Hoe krijg je zo'n ding toch open?"
"Weet je wat, ik neem hem mee om hem thuis is even goed te bekijken".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten