woensdag 13 oktober 2010

Voisine Madeleine

Oeeeeehooooeeee. Ik spits mijn mooie rechtopstaande oren. Ik hoor iemand roepen aan de voorkant van ons huis. Oehoeeeeee, ja hoor volgens mij komt voisine Madeleine eraan.
En dat vind ik zo gezellig, ze is heel erg lief. En ze kan ook al een beetje Nederlands. Want als ik tegen haar opspring (mag ik niet), zegt ze tegenwoordig: "foei Kyrah, foei".
En ze brengt elke weer lekkere dingen mee. Baasje was gisteren een beetje pissed of, want ik had de druiven die Madeleine had meegebracht allemaal opgegeten. Heeeeeeerlijk. Dit keer heeft ze wortelen en tomaten bij zich. Daar vind ik niks aan. Maar ik ga wel even met haar blaffen.



"Bonjour Madeleine", zo even een lekkere smakkerd, links, rechts en weer links.
(hier kussen ze ook 3 keer).
"Bonjour Kyrah, ca va?" "Wat heb je vandaag gedaan met je baasje?"




"We zijn naar een grote markt geweest". "Baasje vindt dat ik te weinig onder de mensen kom". "Dus nu het niet meer zo warm is gaan we alle markten langs". "Was wel gezellig hoor, maar ik vond het wel vermoeiend, moest elke keer afliggen".
"En nog wel bij een kraam met allemaal worsten, grrrrrrr".
"Maar volgens mij was het baasje wel tevreden, want ik kreeg ook een stukje worst, wel minuscuul hoor". "Zo'n ietsiepietse grrrr. iets voor een holle kies".


"Maar dat is trés bien", zegt Madeleine. "Als je over een paar weken weer naar Pays Bas gaat, wordt je tenminste niet bang van al die mensen".
"Maar Kyrah, ik moet weer naar mijn barak, want George komt zo thuis, en ik moet nog eten koken".
Zucht, ze is altijd druk, druk, druk.



"Goed hoor Madeleine", doe je George de groeten van mij?". 
"En misschien kun je de volgende keer weer druiven meebrengen, want die vind ik zo lekker."
"Ja maar die waren voor je baasje en niet voor jou".



Grrrrrrrrr. potjandorie, moet ik George maar even lief aankijken.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten