vrijdag 1 oktober 2010

Communicatie

In la douce France valt  de elektriciteit nog wel eens uit.. Heel vaak slaan de zekeringen door, omdat er ergens weer een lijn op de grond hangt. Daar werden wij dus vanmorgen mee geconfronteerd.
En dan heb je dus een communicatieprobleem.

"Dat wordt vandaag geen skype Kyrah", zegt het baasje. "Ik heb heus wel gezien dat je met Oesja aan het praten was".
Grrrrdorie, wat nu, hangt me nog een straf boven de kop?
Gelukkig, ze was veel te druk met het bedenken van een oplossing.
"Ik moet toch echt een boodschap aan Yvette sturen, dat ik wel mee ga wandelen", zegt het baasje. "Hoe kan ik dat oplossen?"



"Weet je wat Kyrah, we gaan het doen zoals de indianen het vroeger deden, we gaan een fikkie stoken".
Nou ik ben benieuwd, hoe ze dat wil doen.

Er werd van alles verzameld, laurierblad, buxus, gedroogd gras, en nog veel meer waar ik de naam niet van weet.
En toen de vlam erin en voordat we het wisten, zagen we geen poot meer voor de ogen, roken dat het deed.
Dat wordt vast ruzie met de voisin, want het waaide allemaal zijn kant op.
Ja hoor, daar kwam George al aan. Maar George is niet boos te krijgen. "Bonjour Giny, ca va?" "Ja George, ca va, heb ik geen prachtig vuur?" Oui, maar heb je wel een permis de bruler?"
"Een vergunning?", zegt het baasje, "non die heb ik niet".
"Oh la, la, dan maar toute suite (heel snel) uitmaken, anders komt de pompier", zegt George.


"Dan moeten we maar toute suite de boodschap naar Yvette sturen", zegt het baasje.
En daar gaan de wolkjes de lucht in, Yv......... enz. enz.
Grrdorie, het lukt ook nog. Uit het dorp stijgen ook wolkjes op. Boodschap begrepen, over en uit.
Ja, mijn baasje is niet voor een gat te vangen, grhahaha.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten