maandag 13 juni 2011

Atelier


Vanmorgen mocht ik eindelijk met het baasje mee naar het atelier. Atelier is het franse woord voor werkplaats. Baasje gaat daar elke week naar toe om te plakken en te knippen. 
Ik heb mijn ogen uitgekeken fans, de vloer lag bezaaid met van alles en nog wat, heerlijk. Een echte speelplaats voor jonge honden woef, waf.

Helaas voor mij, kwam monsieur Henri met een bezem en werd de hele boel bij elkaar geveegd en in de poubelle gedropt, grrrrrr.

 Monsieur Henri is heel aardig hoor, hij is een journalist in ruste, maar schrijft nog steeds stukjes in een hele beroemde krant "le Dauphiné. Hij heeft ook een heel mooi handschrift en moet samen met het baasje borden voor langs de weg maken. 
Als het baasje wat vraagt, zegt hij elke keer:" ma belle". 
Maar het was vanmorgen een komen en gaan van mensen, allemaal heel hectisch, want de datum van het fietsfestijn komt steeds dichterbij. En zoals bij elk evenement, moet hier ook nog van alles gebeuren.
Ze hadden echter wel tijd om mij een aai of een knuffel te geven.
Zijn zo gek nog niet die Fransozen. 



Vervolgens mocht ik met het baasje mee naar de sporthal. Woef, waf, Het leek wel het recyclen van plastic zakken. Er lagen er wel 16.000 stuks. Maar baasje vertelde dat alle 16.000 deelnemers een kadootje krijgen. Nou volgens mij fans, zat er alleen maar pub (reclame) in. Grahahahh.
Maar wat ik interessanter vond, was dat lekkere luchtje dat er hing. Al die vrijwilligers gingen met elkaar aan tafel voor het repas (eten dus). Flauw hoor, daar hoorde ik dus niet bij. Ik moest het doen met de croquetten, ofwel brokjes grrrrrrrrrr.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten