zondag 25 april 2010

Dimanche ofwel zondag

Zondag is in Frankrijk altijd een familiedag. En omdat het baasje alleen was, werd ze door de buurtjes Madeleine en George uitgenodigd voor een diner in een restaurant met nog enkele andere familieleden.
Zomaar, zei Madeleine, want anders ging Zarkosy met de buit strijken als zij er niet meer waren.

Dus werd ik eerst al eens moe gemaakt met allerlei spelletjes en toen kreeg ik een lekker botje.
Want die tanden, die tanden. Alles wat maar voor handen is, wil ik wel even in bijten.
Het "jukt oemoenig" om maar op z'n Twents te zeggen. (Grammaticaal misschien niet helemaal correct !)
Die diners zijn altijd een hele lange zit, want de Fransoos houdt van uitgebreid tafelen. En het baasje heeft niet zo'n zittend gat.

Maar toen ze na 5 uur (geen record) weer terugkwam, vertelde ze dat ze heerlijk had gegeten. Zelfs een Canard stond er op het menu. EEND dus.
Hier eten ze van alles, zelfs het vlees dat in Nederland aan ons wordt gevoerd. Dus geen vers vlees voor mij.
Scandaleus!!!
Gelukkig komen Lucy en de kids heel gauw en die brengen van alles voor mij mee.

De familie van George en Madeleine  wilden ook graag met mij kennis maken. Dat was heel gaaf, want ik kreeg allerlei complimentjes van beau en jolie en trés gentille.
Daar was ook een klein meisje bij, Juliette en die wilde heel graag met mij spelen en ik ook wel met haar..

Het was vandaag heel warm, daarom wilde ik graag met water spelen. En wat doet Juliette, die gooit zo maar de waterbak over mij heen.
En niet één keer, nee, baasje vond het goed dat ze het twee keer deed.
Maar stiekem vond ik dat wel heel fijn hoor.
Ik heb ook nog lekker in haar blote tenen gehapt.
Franse tenen smaken extra ordinair.

Maar baasje en ik waren wel blij, toen het volk naar huis ging, want de hele dag Frans te parlevinken, valt niet mee.
Á bientôt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten