donderdag 29 april 2010

Hamsteren



Even kijken, kan ik nog meer verzamelen? Baasje staat toch op de ladder.
Is de muur van de woonkamer aan het sauzen dus even geen bemoeienis.





- Waterflesje
- Gazonhark
- Kussen uit de bench
- Lekker botje
- Pluchen ijsbeer
- Verzameling steentjes
- En die heerlijke trui van het baasje.

Hé nee hé, was ik net zo lekker bezig, moet ze weer roet in het eten gooien.


Maar ze heeft lekker iets over het hoofd gezien, een soort van bloem van nylon. Kun je je rug mee schoon schrobben. Nou baasje, vanavond kun je lekker smoezelig in bed kruipen. Want dit is echt hartstikke leuk.

Terwijl ik buiten de wacht houd, is baasje in de slaapkamer aan het skypen met ome Herman en tante Ria. In de slaapkamer heeft ze het beste bereik.
Ah, wat zie ik daar, buurvrouw Madeleine komt aangeslopen, heeft zeker weer wat lekkers voor het baasje in de zakken van de jasschort.
Die ga ik eens lekker begroeten. Nou zeg begint ze me toch te gillen: KYRAH, NON, KYRAH, NON LAISSEZ. Ik snap er helemaal niets van. Ik spring alleen maar tegen haar rug op. Ja ze is heel klein, en ik toren bijna boven haar uit.
Baasje hoort Madeleine gillen en komt gelijk naar buiten. Ik wordt in het nekvel gepakt en naar binnen geduwd. Tsjonge wat een paniek, en alleen maar omdat ik haar zo lief vindt en omdat ze altijd lekkere dingen bij zich heeft.
Baasje had de ordinateur (computer) ook mee naar buiten genomen, want de buurvrouw kent ome Herman (le routier - de vrachtwagenchauffeur), en tante Ria heel goed. Trés sympa.  Kon ze mooi de groeten doen. Dat was lachen, want de buurvrouw spreekt geen Nederlands en tante Ria kan ca va, en bonjour en au revoir in het Frans.
Maar ik hoorde ze buiten allemaal lachen, dus dat is vast goedgekomen.
Madeleine op de ordinateur. Techniek op het platteland!!!!!!!!!!!!!!


Bonne nuit, bonne rêve allemaal et á demain.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten