vrijdag 23 april 2010

Papierversnipperaar

Vanmorgen ben ik met het baasje naar een hele mooie plek geweest. Heel mooi om te zwemmen zei het baasje, dus de laarzen gingen ook mee. Baasje vond het water nog te koud, om er zelf in te springen.
Wat een watje!!!


Het was inderdaad heel erg mooi en er was geen Fransoos te bekennen. Ik zag dat mooie water en werd helemaal gek. Maar ja iets belette mij om echt te gaan zwemmen.
Ik ben meer van het langs de kant spetteren en gaten graven.

Maar ja baasje had de laarzen bij zich en dan ben ik aan de beurt.
Ze greep me in mijn nekvel, bag-gerde het water in en kreeg vervolgens lekker natte voeten. Moet toch eens lieslaarzen kopen!
En toen moest ik zwemmen. Dat gaat echt wel goed, maar ja een klein beetje koudwatervrees mag toch als je nog maar een puppy bent
Moet toch maar eens met Acun naar de Draccspoel.

En toen zag ik toch een raar beest, met van die priemende oogjes en een lawaai dat dat beest maakt. Nu begrijp ik ook waar dat lawaai 's avonds en 's nachts vandaan komt.
Het zijn KIKKERS, maar dan in XXL-formaat

Baasje vertelde dat de Fransozen er gek op zijn.
Gebakken kikker-billetjes staat er dan op het menu.
Nou hier zaten er wel honderd-duizenden.
Dat waren heel wat kikkerbillet-jes.




Toen gingen we weer naar huis, want het baasje moest aan het werk.
De grote deuren van de grange moesten in de grondverf. Ome Herman zegt altijd:" ie met oe grange, zeg toch schuur!!!"

En toen dat klaar was, mocht ik het baasje helpen met het karton van de trap afhalen.
Heerlijk rits, rats, rits, rats aan snippers verschuren.
Voelt lekker aan mijn zere bekkie!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten