dinsdag 14 september 2010

Eindelijk avontuur!!!!

Zondagmorgen (loop een beetje achter fans), was er dan eindelijk tijd voor mij. Zaterdagmiddag hadden het baasje en ik buurman Bennie, buurvrouw Ria en Nicolle al getest op het stijgen en afdalen hier.
Helaas moest Nicolle zondag afhaken, vanwege alle blaren. Ja dat heb je met die tere meisjes. Gelukkig zijn mijn voetzooltjes inmiddels van een flinke laag eelt voorzien.

Omdat in Frankrijk zondag de jacht is geopend, had het baasje nog een verrassing voor mij.
Nou verrassing, tante Ingrid had mij blijer kunnen maken met een bot. Dit giletje, zo noemen ze dat hier, heb ik nl. gekregen van tante Ingrid.

Baasje vind dat ik tijdens het jachtseizoen goed zichtbaar moet zijn. Dus vandaar dit gifgele ding.
Maar zeg nu zelf fans, ergens staat het wel heel stoer, toch!!!

Maar goed, zondagmorgen werden de rugzakken ingepakt met allemaal lekkere dingen, gelukkig ook voor mij, en toen gingen we op pad.
Klimmen, afdalen, ik draai er mijn poten niet voor om. Elke keer even kijken of mijn groepje wel bij elkaar was, want ik moet natuurlijk bien garder, ofwel goed oppassen op de meute.

Plotseling kwamen we bij een wel heel spannend bruggetje. Daar hadden ze de palen vergeten want deze brug hing aan touwen. Dat had ik nog nooit gezien. Was wel heel hoog boven het water hoor en wiebelen dat het deed.


Spannend hoor, grrrrrr, maar voor mij was het een fluitje van een cent.
We zagen een paar francaises, en die gingen er met de ogen dicht over heen, ondertussen allerlei kreetjes slaken, ooooooh, aaaaaah, oooooh j'ai peur. Ofwel ik ben bang.
Echte teutmadames.

Toen was ik wel toe aan een beetje afkoeling, want pffffff het was warm hoor. Dus heb ik mijn derrière, ofwel kont, trés langzaam in de Daronne laten zakken. Heeeeeeeeerlijk. Daar wordt je weer hond van. Hapje eten en toen weer op pad.



Buurman Bennie houdt van uitdagingen en vind dat ik daar ook aan mee moet doen. Dus wij met zijn tweeën nog even een bergje bedwongen. Was best wel gevaarlijk hoor fans, want je moest heel erg oppassen dat je niet uitgleed.
Maar ik heb naast mijn met eelt beslagen voetzooltjes, ook nog spikes.
En daar kun je geweldig mee klimmen.
Dus buurman, kom maar op man!!

Helaas waren we bijna aangekomen op het punt waar Bernd en Nicolle ons met de auto zouden oppikken, want het was te warm om de hele tocht uit te lopen. Maar grrrrrrrraaahaaa het was gaaf fans, dat wil ik nog wel een keer.



En thuis gekomen had ik nog genoeg energie om Nicolle en Bernd nog even lekker te knuffelen.

1 opmerking:

  1. Goh wat een gave foto's Giny!!!!!!!!!!!!! helemaal top!! je kan nu eindelijk wat verder gaan met Kyrah, haar meenemen laten genieten en samen genieten!! Ze kan nu!! wij zitten hier helemaal te genieten van prachtige foto's en een waanzinnig mooi verslag!! Heerlijk Giny!!! geef die onbeschrijflijk mooie Kyrah een dikke knuffel!
    heel veel liefs van je grote fans

    BeantwoordenVerwijderen