woensdag 1 september 2010

Verzamelen

Klingeling, dat is de bel aan ons huis die geluid wordt door voisine Madeline. Madeline en ik zijn tegenwoordig dikke maatjes. Ik spring bijna niet meer tegen haar op, dus durft ze weer aan de voordeur te komen. Is het baasje wel blij mee, want ze brengt elke keer lekkere dingen mee.
Nous sommes les producteurs et vous le consommateur, zegt ze dan tegen het baasje.

Maar vanmorgen was ze gebeld door haar cousine Fernande, of zij en George en Giny meegingen om les babettes te verzamelen.
"Babettes", zegt het baasje, "wat zijn dat?"  "Allez", zegt voisine Madeline en gaat het baasje voor naar de schuur, die zij gekscherend Salon noemt. (Madeline houdt wel van een grapje). "Oh", zegt het baasje, "denneappels".

Ik zag de bui al hangen, mocht natuurlijk niet mee het bos in, want Didier loopt nog steeds hijgerig voor ons hek. Dus "Kyrah, gaat oppassen".





Na 3 uur kwamen ze eindelijk terug met de auto van het baasje, afgeladen vol.
Jullie zullen je afvragen wat ze daar mee gaan doen.
De houtkachel aansteken dus, niks geen aanmaakblokjes maar puur natuur.
Maar dat hadden de buurtjes goed bekeken, want het baasje had de auto helemaal smerig.
Lekker puhhhh, moet ze mij maar niet alleen laten.







Maar ja, vervolgens moest ik wel helpen uitladen. Dus heb ik de babettes een, voor een in mijn bek genomen en naar de schuur gebracht.
Als beloning kreeg ik een groot bot van het baasje. Voor wat, hoort wat, toch!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten