zondag 26 september 2010

Jacht

Pang, poef, pang, pang....... Verschrikt wordt ik wakker van al het geknal bij ons in de wei. De chasseurs (jagers) zijn al vroeg op pad. En dat op zondag.
Even later stommelt het baasje ook slaapdronken uit de badkamer. "Allez Kyrah, gauw je giletje aan, dan gaan we nog even wandelen voordat hier de hel losbreekt".



Gelukkig hebben wij een bordje in onze wei, waarop staat dat je hier niet mag jagen.
Maar ja, soms dan verdwaalt er een konijn of haas en dan wordt er echt niet gekeken naar de stippellijn van de grens.



Dus helaas voor al die asielzoekers, staakt het vuren wordt hier met een korreltje zout genomen.


Maar vanmorgen hadden we al een verdwaalde hond op bezoek. Nou ja verdwaald, het bleek Biscotte te zijn van la Garenne.
Hij was verlegen om een praatje zag ik wel, dus ben ik even naar het hek gerend.
"Bonjour Kyrah, ca va?"



 "Nou ik vind het niet leuk als ik 's ochtends al zo vroeg wakker wordt geknald", zeg ik tegen hem.
"Och cherie (hij blaft tegen iedereen cherie, daar doe ik dus niets op uit), ik vond het ook veel te vroeg. Ik begin een beetje stram in de poten te worden. En dan heb ik meer moeite met het opstaan." "Maar moet je niet met Guy op jacht dan?", vraag ik aan hem.
"Ik ben er stiekem tussenuit gepiept en laat Chocolat (dat is zijn zoon) lekker het werk doen", zegt Biscotte.


"Maar ik zal maar eens retour naar de voiture gaan,  want als Guy terugkomt terwijl ik aan het lanter-fanteren ben, ben ik het haasje".
En hij druipt langzaam af.


Hij is nog niet bij de auto, of we zien bovenlangs Guy met Chocolat aankomen wandelen.
"Bonjour Guy", zegt het baasje "goede jacht gehad?"
"Non pas du toute", zegt Guy.



"Aha, denk ik, dat wordt vandaag op la Garenne droog brood eten en dat komt misschien wel door het dierenoffensief".
Ik zie op de achtergrond de mademoiselles ook lekker grinniken.
"Nu zijn jullie natuurlijk heel erg nieuwsgierig naar wat dat dierenoffensief is?" "Ik heb met de mademoiselles afgesproken dat we heel veel lawaai maken als de chasseurs in de buurt zijn, zodat alle wilde dieren gewaarschuwd worden. Goed hé!"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten