donderdag 27 mei 2010

Zweetdruppels

Zo'n nieuw veulentje op de Brink, is hard werken. De moeder van Daylight moet na die zware bevalling, heel goed verzorgd worden. Extra hooi en water en omdat er elke keer kraamvisite komt, moet ze ook af en toe een extra borstelbeurt hebben, zodat de haren mooi glanzen.

Gelukkig hoefde ik dat niet alleen te doen, want de kleindochter Tess van buurman Bennie en buurvrouw Ria, kwam vanmorgen helpen.
En uitgekookt als ik ben, heb ik Tess lekker laten sjouwen met die zware schep vol met hooi.

Ik houd me meestal bezig met het uitzoeken van de paardenkeutels (sorry dames). Dat is een heerlijke bezigheid. Het lekkerste vind ik ze als de stoom er nog afkomt.





Dan hapt dat zo heerlijk weg. En dan voel je die warme keutels zo langzaam door je slokdarm glijden.
Puur genieten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten