woensdag 16 juni 2010

Ardechoise

Deze week staat helemaal in het teken van de Ardechoise. Dat is een soort van fietsvierdaagse, vergelijkbaar met de Nijmeegse vierdaagse in Nederland. Zaterdag worden hier 15.000 fietsers verwacht. Dat wordt dus een hele happening en dringen op die smalle weggetjes hier.


Vanochtend vroeg hebben het baasje en ik deze 2 kanjers Marcel en Jos uitgezwaaid. In de stromende regen zijn ze naar Saint-Félicien gefietst om daar vervolgens een route van 160 km. te fietsen. 


En dan niet zo als in Nederland tout plat, nee, berg op, berg af. Als ik er aan denk, breekt mij het zweet uit.
Mijn ranke lijf is ook niet echt gebouwd voor dit soort strapatsen. 


Maar niet alleen Jos en Marcel doen mee, nee baasje heeft zich ook opgegeven voor de Ardechoise. Niet om te fietsen hoor! Vindt ze veel te stijl. Ze moet enveloppen uitdelen aan buitenlanders.





Daarnaast moet ze een kleine toelichting geven over hoe alles reilt en zeilt tijdens het fietsgebeuren.
Maar daarvoor moet ze wel een uniform aan, ha, ha.
Een heel mooi hoedje, ontworpen voor de fraaie fragiele franse hoofdjes. Baasjes kop past er amper in. En dan ook nog een mooi T-shirt met de naam van de Ardechoise er op gedrukt.
Dus fans, ik voel me wel een beetje in de steek gelaten. Maar baasje heeft het goed gemaakt met een extra lekker pensstokje. Maar weet je ik zou wel een klein vliegje willen zijn, dan kon ik stiekem kijken wat het baasje daar uitspookt, want ze spreekt Frans als een vache qui parle espagnol. Ha, ha.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Giny en Kyrah!
    Wat een leuke verhalen toch weer! Wat goed dat baasje zich helemaal in de Franse festiviteiten vermengt! Een prachtig hoedje! Nooit meer anders...
    Kyrah, je bent een pracht hond! Pas goed op je lieve baasje!
    Kus Aafke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Kyrah en Giny,
    Gelukkig hebben jullie niet de nare buien gehad die iets verder zuidelijk wel zijn gevallen! Blij zij wij te lezen dat alles wel en goed gaat! Mooi hoedje Giny!!! Heeft Kyrah ook zo'n hoedje? hahahaha liefs van ons allemaal! Albert en Rene Cassy Cuando Acun en Djarré

    BeantwoordenVerwijderen