woensdag 30 juni 2010

Asielzoeker


Wie het eerst thuis is baasje, Allez even een sprintje trekken, want ik heb hartstikke dorst. Het is heet bij ons op de berg, en water uit een emmer lebberen vind ik het lekkerste wat er is.



Krijg nou wat, wat zie ik daar? Baasje kom gauw er zwemt iets in de emmer.
Baasje komt heel snel aanlopen, want ze speurt iets van opwinding in mijn geblaf.
Ze kijkt en kijkt nog eens vol ongeloof in de emmer met water.






Jeetje Kyrah, een heuse grenouille zwemt in de emmer. Hoe is die daar toch in terecht gekomen.
Baasje begrijpt er niets van.
Het ziet er wel een beetje engig uit.



Baasje pakt zelfs de natuurgids erbij om te kijken of het wel een echte grenouille is.
Helaas is het beest niet te vinden. Maar ja deze gids is voor Pays Bas en niet voor France.
"Wat nu", zegt baasje: "gaan we voor gebakken kikkerbilletjes of gaan we het uitzetten in de vijver?"
"Gebakken kikkerbilletjes zie ik eigelijk niet zitten", zegt ze dan: "want je moet ze vangen in de sprong". "Breng maar naar mijn lac"' blaf ik tegen het baasje: "nog een grenouille die lekker aan  mijn tenen kan lebberen".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten