dinsdag 15 juni 2010

Pluie

Weer of geen weer, baasje en ik gaan elke morgen een half uurtje lekker wandelen in het bos.

Vanmorgen ook weer, het regende cats and dogs, (yes ik kan ook Engels). Dus baasje de zevenmijlslaarzen aan en ik met mijn gewone daagse stappers op pad.
Het bos heeft van die hele spannende paadjes.


Maar vanmorgen kreeg ik ook een heel nieuw luchtje in de neus. Baasje, vite, vite, kom snel. Kijk eens allemaal rare gaten in de grond.
Baasje komt op haar dooie gemak aangekuierd, neemt mij helegaar niet serieus.



Baasje, kijkt, kijkt nog een keer en zegt dan heel streng: "Kyrah heel goed oppassen, want dat is het spoor van een sanglier".
Woef, woef, ik kijk haar met grote ogen aan. Een sanglier? "Everzwijn", zegt ze.
Grrrrrdorie, maar dat is wel heel spannend.
Ik zet al mijn mooie zwarte haren rechtop, want nu moet ik natuurlijk wel indruk maken en langzaam vervolgen we ons pad. Opeens hoor ik heftig gekraak in het kreupelhout. Nu vind ik het toch wel een beetje eng worden. Stel je voor een heus sanglier. En dan opeens, ja, daar zie ik hem. Wat een kanjer.
Maar heuresement, deze was zo dood als een pier. Ha, ha.
Hadden we jullie mooi te pakken !!!!!!!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten